• 1161
  • 831 مرتبه
انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی ، فنی و اجرایی مپفا و شرکت نفت و گاز شرق

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی ، فنی و اجرایی مپفا و شرکت نفت و گاز شرق

1399/09/24

پیرو انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی، فنی و اجرایی بین شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی، شرکت نفت و گاز شرق و دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (مپفا)، نشستی به منظور اجرایی نمودن مفاد این تفاهم نامه در شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمال شرق کشور برگزار گردید.

آقای مهندس علیخواه معاون صنایع کوچک سازمان، انعقاد این تفاهم نامه را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، افزایش ظرفیت تولید، اشتغال و بهره وری ارزیابی کرد و ابراز امیدواری نمود مواد اولیه، لوازم یدکی و تجهیزات و خدمات مهندسی مورد نیاز صنایع بزرگ کشور از جمله شرکت نفت و گاز شرق از بازار داخل تامین گردد. ایشان ایجاد مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی ایران (مپفا) را در راستای سیاست های حمایتی دولت در جهت شناسایی منابع و ظرفیت های صنعتی داخل کشور و اطلاع رسانی آن به کارفرمایان داخلی و خارجی جهت بهبود فرآیند پیمان سپاری معرفی کرد.

در این نشست آقای مهندس مام بیگی مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق ضمن ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده در شرکت شهرکهای صنعتی و دفتر نظام مبادلات پیمانکاری فرعی ایران جهت شناسایی و اعتبارسنجی ظرفیت ها و توانمندی های واحدهای صنعتی از جمله واحدهای صنعتی حوزه نفت و گاز، از برپایی نمایشگاهی دائمی از تجهیزات و قطعات صنعتی مورد نیاز این شرکت در محل شهرک فناوری و صنایع غذایی و بیوتکنولوژی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست های فنی با صاحبان صنایع و اعضای شبکه SPX، زمینه لازم جهت بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت های داخلی را برای مجموعه شرکت نفت و گاز شرق و شرکت های مشابه فراهم کند.

در ادامه جلسه آقای مهندس نقی زاده مدیر پروژه و عامل توسعه نظام مبادلات پیمانکاری فرعی در استان خراسان رضوی از تشکیل یک مرکز متمرکز جهت توسعه و صادرات محصولات و خدمات شرکت های پیمانکاری صنعتی و فنی و مهندسی در سطح ملی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که ایجاد این مرکز بتواند زنجیره تامین بین صنایع خرد، کوچک، متوسط و بزرگ را در کشور ، ساختار یافته تر کند. ایشان ضمن اشاره به پایین بودن سهم کالاهای سرمایه ای و مولد از کل سرمایه های کشور (حدود 13 درصد)، از برنامه های این مرکز جهت شناسایی، ایجاد و توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقاء و توانمند سازی اعضای شبکه SPX و تشکیل شبکه ها و کنسرسوم ها از صنایع مکمل خبر داد.

فایل های پیوست